lyckligare nu

det är jag verkligen!
 
jag har ett kanonjobb, fina vänner, en fin lägenhet och för första gången på väldigt väldigt länge en "livet är ganska bra endå"-känsla konstant hängandes över mig istället för känslan av smärta, sorg och otillräcklighet som så länge suttit som en aura runt mig och vad än possitivt som hände mig kunde det aldrig riktigt tränga sig igenom. Nu är istället så att de dåliga irriterande sakerna har svårt att rubba mina feelgoodkänsla, vilket är GRYMT!
 
som idag, jag är ledig, det är fantastiskt fint vårväder ute, eller ja det är nästan så man känner sommar. Jag tänker att jag ska vara duktig och boka tid på vårdcentralen för att kolla upp en sak. får en tid 10.30. Jajjemen kanon tänker jag då har jag nästan hela dagen på mig att ta vara på solen och endå känna att jag tagit tag i problemet! fantasiskt! sagt och gjort så var jag där 10.30 fick vänta 1,5 timme för att då få höra "ja, det låter ju som om du skulle behöva träffa en läkare" NÄHÄÄÄÄÄÄ?!?!?!?? vafan tror du jag suttit här och väntat för? För att jag hatar ledighet och solsken? idioti! Fick en tid ca en timme senare, och då var jag tillbaka 13.15 efter en snabb visit på jobbet, och det enda jäkla svar man får är "vi tror kanske, möjligtvis att du har urinvägsinfektion, du får recept på anitibiotika så får du boka en ny tid för att kolla upp ditt problem" Ja men high five på den! 14.30 var jag äntligen fri från vårdcentralen och inte ett jävle dugg klokare! 
mula antibiotika hit och dit för att nån idiot tror att man kanske har urinvägsinfektion vad är det för jävla påhitt. det blir inge av känner jag!! 
och samtidigt som jag självklart känner en viss frustation till att nästan hela min lediga dag spenderats på vårdcentralen så känner jag fortfarande glädje, även om jag denna gång inte har någon jävla aning om varför, så känns det sjukt bra! 
 
så nu ska jag (trots det fina vädret) lägga mig och se ett avsnitt vampire diaries innan mina kära snälla päron kommer hit och hjälper mig montera ihop köksbordet som väger ton innan det är dags att hitta på något skoj ikväll! För jag är ju faktiskt ledig även imorgon! Vilken ska bli så skönt, en ledig dag och inga planer! Med andra ord en perfekt dag att samla energi för kommande 9 jobbdagar! heja heja nu kör vi! :D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0