organsira & planera

ja, det är vad jag har ägnat kvällen åt. 
för samtidigt som jag insåg att jag är fattig som en kyrkråtta just nu insåg jag även att då måste man planeeeeera
Så nu har jag gjort matlistor utefter det lilla lilla jag har i kyl,frys och skafferi. Känner mig duktig! Jag tycker om att organisera och planera, vet dock inte riktigt varför jag så sällan gör det. Eller där ljög jag nog, jag gör det men följer det sällan tyvärr. Jag är ju en sån som inte vill missa någonting, så vill någon ha med mig på middag på stan så säger jag JA innan jag ens hunnit tänka mig för, vilket oftast rubbar min planering, på både gott & ont! Men nu går det icke för sig. Nu blir det planerade små måltider, tidigt i säng på kvällarna, tidig uppstigning (även om jag har lyxen att inte börja förrän 10 på mornarna, och endast ha två gator att gå). Och ja, det mesta känns bara väldigt väldigt bra nu tycker jag! 
 
så nu ska jag se ett avsnitt av pretty little liars innan jag som sagt ska läsa min bok (som jag antagligen kommer läsa ut ikväll eller imorgon, vilket gör ja, faktiskt ont i mig) och sedan sova! 
 
så godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0