trött tröttare tröttast

I måndags började jag en serviceutbildning med inriktning handel som ska hålla på nu i 18 veckor varav de fyra sista är praktik.

Trivs redan jättebra! Känns så skönt att gå från att sova bort mitt liv till att kliva upp halv åtta, äta frukost och ta en rask promenad bort till metropol för en heldag där. Och sedan lägga sig i tid för att göra om samma sak igen! Rutin rutin rutiiiin! Som jag saknat det! Känns underbart! Var ju som ett flertal år sedan jag hade de sist!

Nu sitter jag iaf på vardagsrumsgolvet och pluggar teori inför slutprovet i makeup som är på lördag. Kommer bli en helveteshelg känner jag! Först utbildning fredag dag, jobb fredag natt, slutar runt 04.00 tåget till Brunflo går 05.00 sedan 08.00 är det teori följt av det praktiska provet! Innan jag äntligen får åka hem! Och jag är så glad att mina älskade föräldrar kommer och hämtar mig! Så jag slipper vänta på en lång tågresa hem med tre byten och långa väntetider! Otroligt tacksam att dom ställer upp.. Som vanligt!

Nä nu ska jag återgå till pluggandet innan jag får sällskap och tv'n lockar allt för mycket!

Hej hopp


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0