vatten vatten bara vanligt vatten

Hej och hå i det blå!
Går verkligen utför den här bloggen.
Precis som för mig.

Nä, skämt och sido, det ska bli ändring på detta. Både bloggen och mig själv.

Har ju senaste tiden mått riktigt dåligt, fysikst och psykiskt. Varit helt slut i både kropp och hjärna, inte sovit bra sedan några veckor under februari senast, vilket självklart resulterat i att jag mått piss. Varit konstant trött och orklös, viljelös och allmänt grinig. Huvudvärk var varannan dag, illamående och allmänt nedstämd.

Så nu tänkte jag börja med någonting som jag läst mycket om och tänkt göra ett bra tag. Jag ska vattenfasta. Och anledningen till att jag gör det nu är för att jag är ledig i nästan tre veckor! Tror inte jag skulle klara av att vattenfasta ifall jag jobbade stenhårt helgnätter. Antagligen skulle det sluta med att jag kollapsar, vilket jag självklart inte vill!

Så idag är första dagen, har gått bra, antagligen för att jag somnade halv sex imorse (äntligen) och vaknade.. ja för inte alls många timmar sedan. Men känner nu att jag börjar få huvudvärk, vilket jag inte vet om det beror på min dåliga sömn, mina felaktiga sovtider, att jag inte ätit på över 12 timmar nu, eller att jag heller inte druckit massa vatten än.
Och eftersom jag inte ätit på över 12 timmar på har antagligen min kropp precis slutat leva på maten jag hade i kroppen och har nu gått över till att leva på glykogen (?) istället, som jag faktiskt inte kommit på vad det är än, har heller inte orkat kolla upp det ordentligt, men är typ någonting som lagrar kolhydrater eller nått.

Så nu börjar mitt nya liv, förhoppningsvis. Målet är ju att bli piggare och må bättre, och sedan lite viktminskning på köpet gör ju bara det här ännu bättre.
Självklart kommer jag må uselt de första kanske fem dagarna, men sedan ska det gå mycket lättare!
Så wish me luck. så återkommer jag!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0