drömmar

Jag har många drömmar och har alltid haft rusen saker jag velat, men som aldrig gjort någonting åt. Aldrig kämpat för att uppnå. Förrän nu.

Jag drömmer om att få tillbaka min kropp. Och nu äntligen går jag in helhjärtat för det ( så gott jag orkar ) jag tar mig till gymmet och gör mitt bästa, jag äter mycket bättre än förr, jag har dragit ner jättemycekt på alkoholen och jag har börjat tro på att jag faktiskt kan klara det här, även om det är långt kvar.

En annan dröm är ju att bli Make Up Artist och jag har i några år kollat efter utbildningar men eftersom det kostar en hel del pengar och det inte är csn-berättigat så har jag inte orkat lägga ner så mycket energi, förrän nu, och med mycket hjälp och stöd från min kära mor & far så börjar jag min utbildning nu i oktober.

Sedan har jag ju självklart andra långsiktiga drömmar. Som t.ex. åka som volontär och hjälpa utsatta människor. Önskar bara jag hade pengar så hade jag åkt på stört. Det är bra sorligt egentligen att pengar ska sätta stopp för att kunna åka och hjälp människor att överleva. Men ne vacker dag.

En annan sak är att tatuera, men det är inte än på att bra tag, vet ju inte ens om det är någonting jag skulle klara av, visst övning ger färdighet, men kanske inte när det gäller allt. Men jag ska försöka, när jag känner att det är dags. Nu först och främst ska jag ju satsa på make-up. Och ta mig så långt jag kan inom det. Så får vi se när jag känner mig redo att ta steget till att märka folk för livet.

Jag vet inte vad som hänt, men saker och ting börjar ljusna för mig, jag ser på saker och ting på ett helt annat sätt, jag känner att nu vill jag fan ta mig någonstans. Göra någonting av mitt liv. Inte bara drömma utan att ens försöka uppnå det. Utan sätta upp mål och faktiskt göra allt jag kan för att ta mig dit. För jag tror att det mesta man vill, det kan man. Och det ska jag bevisa för mig själv en gång för alla.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0