I KNOW YOU FROM THE INSIDE OUT

Och det kan göra ont ibland. Senaste tiden har det slagit mig lite då och då, och det är delade känslor som tränger fram. Saknad, sorg och lättnad och .. nja glädje vore väl att ta i. Men det finns någonting som sätter ett leende på mina läppar. Men nu, nog pratat om det..

..eller.. hm, glömde just vad det var jag hade dela med mig av.
Får väl börja med att berätta om helgens bravader. Som såg i princip ut som de senaste helgerna. Dock ingen lördagsfylla. Satt i soffan halva lördagskvällen med Jenny och glodde på tv tills Simon och hans vapendragare beslöt sig för att dyka förbi, med bland annat öl till mig. Då vart både jag och magen glad, det slutade med att jag och Jenny hängde med på memento där det var i princip lika som alltid. Jenny känner alla, jag känner ingen! Visserligen är det väl egentligen aldrig fel att träffa nya människor. Men den här kvällen tog det emot en aning, förkyld och trött i både kropp och knopp. Igentäppt i hela huvudet och ögonlocken var jag nära på att behöva hålla upp med tandpetare. Men jag höll mig vaken kvällen igenom och vid stängning bar det av hem till mig där vi kokade ägg och njöt av livet innan vi slocknade sisådär vid femtiden!

Idag har jag sovit ut, men tro inte att jag är bättre i förkylningen för det. Efter ett tag kom pappsen förbi med borrmaskin och skruv och hjälpte mig med att sätta upp tvhylla och hatthylla samt spegeln i hallen! Efter det åkte jag med till Clas Olsson och Sibylla innan jag följde med upp till mor och far ett tag innan jag slocknade i soffan deras och kände att det nog var dags att dra sig någon gata ner, hem till mig. Efter ett tag kom safina och jag piggnade till och förljde med henne när hon skulle handla mat och gotta till kvällen. Och nu har det bara blivit film hela kvällen. Med Safina slocknade två gånger, så det var väl inget toppensällskap man hade! höh

I alla fulla fall, imorgon börjar en ny vecka och det är fan i mig dags att få ordning på det här hushållet. Det är ju så man får skämmas över hur det ser ut här! Men som tur är, är motivationen på topp inför städningen imorgon och jag kan bara hoppas och hålla tummarna för att det är kvar imorgon när jag vaknar igentäppt, torr i halsen och SVINTRÖTT.  Men får bli en kopp kaffe och kasta lite kallvatten i ansiktet på mig själv så ska det nog bli fart på mig!

Och för det femtielfte är det nu godis/gotta förbud i mitt hem, så ni skulle bara våga dyka förbi med någonting sånt!

NÄ tack och bock för mig! och sov så gott!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0