fjällfjåsarna

Ja, nu är man hemma från fjälls. Har varit skönt att komma bort ett tag förutom att jag inte riktigt haft tillgång till en toalett, utan antingen utomhuskiss eller dass. Men det har ju fungerat bra ändå.

Vi kom ju upp i torsdags eftermiddag, åt lite mat, åkte lite skoter men var så dimmigt så fick bli en flm innan vi drog ner till Toffe och Marcus, safinas tremänningar och drack lite öl och kollade på film. Sedan åkte vi tillbaka till safinas stuga och skulle slå på en skräckis men somnade.

I fredags var det mycket bättre väder och det blev en himla massa skoteråkning innan det var dags att åka ner till tremänningarna för ltie fredagsöl, sedan kom safinas vän robin och hans vänner till sin stuga som var precis brevid så vi förflyttade oss dit och festade till det lite, själv spenderade man mesta dels av kvällen sittandes under köksbordet med hunden alice innan det blev film o alla somnade efter att jag blivit mörkrädd efter att DVDn slog igång av sig själv några gånger.

På lördagen var det upp i hyffsad tid som gällde och självklart skoteråkning. Kollade på pimpeltävlingen som det var tänkt att vi skulle vara med i men som inte blev av, vilket var ett misstag då andra platsens fiskvikt var 6 gram, minns nu itne vad första prisets fiskvikt var men inte mycket mer än det. Och vinsten var 5 000 kronor. hade ju suttit riktigt fint det! Efter det skulle jag och martina upp till Drivan och äta lite korv hade vi tänkt, men precis när vi skulle ta skotern dit ringer min telefon och nån christian eller christer har tydligen hittat min plånbok på någon skoterled på andra sidan sjön, duktiga safina hade nämligen glömt stänga ryggsäcken innan vi åkte. Så jag och martina fick nöja oss med toast i hennes stuga. och det var ne grymt god toast måste jag säga! Sedan tog vi bilen vidare och hämta plånboken och sedan till lasses stuga för lite hamburgare innan jag skulle tillbaka till safinas stuga och möta upp henne för att fräscha till sig lite innan det var dags för påskmiddag för "hela byn" i skolan på vallrun. mycket gott och mycket trevligt! Sedan drog vi vidare till Robins stuga där vi drack lite öl innan vi skulle iväg till Laxsjö för lite dans. haha, blev ju som det blev. Safina betalade in sig för 150 kronor gick ett varm, gick ut , köpte en hamburgare och satte sig i bilen själv och sov. Jag Martina och Rebecka gick in, Martina insåg att hon inte hade varken legg eller körkort med sig så hon ick inte komma in i baren, jag var besviken på stället så jag gick och köpte en korv istället och sedan lyckades vi smuggla in martina men då fick jag snällt stå mot vägen o käka min korv istället för att gå in o ha kul. så korven fick flyga i golvet och jag var glad över att vi kom in men då stänger bardelen självklart, för klockan är ett. vilket ställe alltså, nä så då får vi snällt gå in till dansgolvet. men YESSSS pardans! hahah.. ja det var ju lite annorlunda helt enkelt så vi åkte hemmåt! där det blev en del surr innan vi somnade.

I söndags vaknade jag upp ensam, alla hade flytt ifrn mig eftersom jag hade snarkat som en galning och gjort konstiga ljud så de trodde jag skulle spy. haha, illa. söndag sov jag ut och åkte lite skoter på kvällen blev det film och sova sedan idag har jag åkt hem, spenderat kvällen hos Anna och sedan nu hos safina och vi överväger att sova nu.

imorgon är en ny dag och jag ska hem och duscha! jag läääängtar!

godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0