what you feel is what you are and what you are is beautiful

Oj oj vilket dag.

Klev upp vid tolv och gjorde mig i ordnign för att sedan gå upp till vårdcentralen för att få hjälp med min långvariga snuva, fick ut recept på antibiotika, någon nässpray som ska hjälpa mig att andas genom näsan och så skulle jag köpa nå annat natuläkemedel men de sistnömnda blev inte av.
Fick även höra att om nässprayen inte fungerar ska jag träffa en högre läkare och då kan det möjligtvis bli operation. hua, har aldrig opererat mig förut, och känns inte som om det är någonting jag vill heller.

Sedan till det mycket konstiga som hänt idag. Redan "imorse" när jag vaknade jag kände jag att det luktade som nå giftigt här i lägenheten, ungefär som blekmedel fast starkare, jag ringde min kära mor och far men de visste inte alls vad det var. Så inge mer med det.
Efter att jag varit på vårdcentralen och en runda på stan gick jag hem och då var det ännu värre där hemma, det gick knappt att andas och det sved i halsen, näsan och ögonen. Så efter ett tag ringde jag ringde upp mamma igen och berättade och hon förstod att det var ammoniak jag kände och bad mig gå runt och se var det kom ifrån, när jag kom in i vårt "andra kök" i uthyrningsdelen luktade det jättemycket och jag såg knappt någonting för att det varit så starkt, hon bad mikg öppna kylskåpet och lukta, och jag som är så snorig tänkte att jag måste ta ett riktigt djupt andetag för att känna där inne, sen vare svar, jag minns inte hur jag tog mig upp till hallen där jag ligger gråtandes och drägglandes och kunde inte andas, fick till slut fram några få ord till mamma som var oi telefon, så hon skyndade sig hem. Förstår ni vilken chock, jag har aldrig varit med om någonting liknande.
Tillslut ringde vi hyresvärden eller nått, som bara sa åt oss att vädra, tillslut fick vi ringa igen och säga åt dom att komma för vi inte kunde andas eller någonting. Tror han var lite småless men tillslut kom han och han vände så fort han kom in och sa att han inte kunde vara där inne, så då ringde han räddningstjänsten och strax efter kom brandbilen med tre brandmän som fick rätta till det hela. Vi hade tydligen ett gammalt kylskåp som innehåller amoniak och som nu läckte. Ska tydligen vara bra mot täppta bihålor eller nått sa dom, men inte fan mår jag bättre för det. Fick snarare en äckjlig huvudvärk och sveda i hals och näsa. Men nu är den mesta lukten borta iaf. Och mitt rum har klarat sig bra tack och lov.

Ikväll blir det bara lugnt med lite mys och imorgon ska jag ner på stan och köpa ett par nya skor,  egentligen inte riktigt "min typ av sko" men jag behöver en vintersko så den får duga. Ska nog ta och julstäda också, var ju egentligen tänkt att jag skulle göra det idag, men efter allt det här så orkar jag helt enkelt inte.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0